Regulamin sklepu internetowego

Postanowienia ogólne

  1. Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym zrury.pl (zwanym dalej »Sklepem«) jest ogme.pl – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Terespolskiej numer 4 lokal 375, 03-813 Warszawa, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000109077, NIP 951-19-37-818, REGON: 006376628.
  2. Przedmiotem sprzedaży w Sklepie są meble wykonane meble z rur stalowych i odlewów żeliwnych oraz drewna lub beton, zwane dalej »towarem konsumpcyjnym«.
  3. W celu wykonania umów sprzedaży, a także zgłoszenia jakichkolwiek uwag związanych z funkcjonowaniem Sklepu wskazuje się następujące dane kontaktowe: ogme.pl – sp. z o.o., ul Terespolska 4/375, 03-813 Warszawa, adres e-mail: biuro@ogme.pl, telefon kontaktowy: +48 601055275.

Procedura składania zamówień i zawierania umów sprzedaży

  1. Kupującym jest być osoba fizyczna, które ukończyła 18 lat oraz posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna w wieku pomiędzy 13 a 18 rokiem życia za zgodą przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu towaru konsumpcyjnego w Sklepie poprzez złożenia zamówienia, zwany dalej »Kupującym«.
  2. Umieszczenie na witrynie Sklepu określonego towaru wraz z oznaczeniem jego ceny i dostępności nie stanowi oferty jego sprzedaży, a jedynie zaproszenie dla Kupującego do złożenia oferty.
  3. Zamówienie zostaje złożone przez Kupującego w formie elektronicznej na formularzu zamówienia i stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży Towaru umieszczonego na witrynie Sklepu za określoną tam cenę.
  4. Warunkiem złożenia ważnego zamówienia jest prawidłowe wypełnienie wszystkich pól formularza zamówienia na witrynie Sklepu i zatwierdzenie zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji w momencie potwierdzenia zamówienia i z tą chwilą wiąże Kupującego.
  6. Kupujący otrzymuje oświadczenie o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, drogą e-mailową na adres poczty internetowej wskazany przez niego w formularzu zamówienia. Potwierdzenie zamówienia obejmuje wszystkie istotne postanowienia umowy: nazwę, ilość towaru oraz całkowitą cenę zamówienia, w przypadku sprzedaży na indywidualne zamówienie także szczegółowe parametry Towaru.
  7. W przypadku braku możliwości przyjęcia oferty Kupującego (niedostępność towaru lub inne przyczyny) zostanie on niezwłocznie powiadomiony o braku możliwości realizacji zamówienia, poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez niego adres e-mail lub telefonicznie.

Cena, sposób zapłaty

  1. Na całkowitą cenę Zamówienia składa się cena zamówionego Towaru konsumpcyjnego, dostawa jest darmowa.
  2. Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek od towarów i usług (VAT) i zostały wyrażone w złotych polskich (PLN).
  3. Wiążąca dla Kupującego pozostaje cena widniejąca przy opisie Towaru w momencie złożenia przez niego zamówienia.
  4. Zapłaty ceny należy dokonać w formie przelewu na numer konta bankowego wskazany w oświadczeniu o potwierdzeniu zamówienia (36 1090 1870 0000 0005 0405 1527) w terminie 7 dni. Brak wpłaty w tym terminie spowoduje anulowanie zamówienia.

Sposób i termin dostawy towarów

  1. Kupujący, składając zamówienie wybiera jeden ze sposobów dostawy.
  2. Planowany termin realizacji zamówienia jest wyświetlany każdorazowo przy opisie zamawianego Towaru i wynosi on maksymalnie 60 dni dla wyrobów gotowych. Termin ten jest liczony od dnia zapłaty na wskazany rachunek bankowy, do dnia wydania rzeczy Kupującemu.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Kupujący, który jest konsumentem, to jest osobą fizyczną dokonującą zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (dalej zwany »Konsumentem«) ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyny, przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od daty odebrania Towaru.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu winno zawierać, w szczególności numer zamówienia, datę odbioru towaru, wskazanie formy zwrotu uiszczonej ceny.
  3. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący jest obowiązany zwrócić osobiście lub odesłać towar w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu towarem.
  4. Zwroty należności dokonywane są niezwłocznie przelewem na wskazane przez kupującego konto, przekazem pocztowym na wskazany adres, lub gotówką w przypadku zwrotu osobistego.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.

Reklamacje

  1. Kupujący, który jest Konsumentem, ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli w ciągu 5 lat od wydania produktu ujawni się niezgodność produktu z umową, o ile w terminie 2 miesięcy od dnia, w którym stwierdził niezgodność dostarczonych produktów z umową zawiadomi o stwierdzonej niezgodności.
  2. Reklamację należy zgłosić pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej.
  3. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych mebli powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie w przypadku sporządzenia protokołu szkody podpisanego przez Kupującego z dostawcą dostarczającego meble. Należy sprawdzić towar podczas odbioru przesyłki w obecności kuriera. Nie spisanie przez Kupującego i dostawcę przesyłki protokołu szkody w ciągu 72 godzin od dostarczenia towaru jest traktowane jako dowód, iż w momencie dostarczenia towar nie posiadał żadnych widocznych wad mechanicznych. W związku z tym odpowiedzialność Sprzedającego za tego rodzaju wady zostaje wyłączona, a Kupujący traci prawo reklamowania ich.
  4. Zgłoszenie powinno zawierać, co najmniej, następujące dane: imię i nazwisko Kupującego, adres, pod którym znajduje się reklamowany Towar, numer telefonu kontaktowego, nazwę Towaru, dokładny opis niezgodności oraz datę i okoliczności wykrycia niezgodności. W miarę możliwości, zaleca się załączenie kopii dowodu zakupu, ewentualnie zdjęć obrazujących reklamowaną niezgodność umożliwiających identyfikację niezgodności.
  5. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego, nastąpi niezwłoczny kontakt z Kupującym, celem ustalenia sposobu dostawy Towaru.
  6. Zgłoszenie reklamacyjne, zostanie rozpatrzone, w ciągu 14 dni od daty jego wpływu.
  7. Drewno to materiał naturalny i w wyniku różnic temperatur i wilgotności powietrza mogą powstawać wypaczenia i/lub pęknięcia oraz odkształcenia. Produkt należy użytkować w pomieszczeniach o wilgotności 40-60% i temperaturach 20-25°C oraz nie wystawiać na działania warunków atmosferycznych. Drewno może ulec (w wyniku oddziaływania promieni słonecznych i upływu czasu) odbarwieniu oraz stracić swój połysk i gładkość, jest to naturalny proces i nie podlega reklamacji.
  8. Nieznaczne różnice w kolorystyce nie mogą być podstawą reklamacji zakupionego towaru. Wszystkie przedstawione w sklepie kolory mebli mają wyłącznie charakter orientacyjny.
  9. Ze względu na indywidualny i ręczny charakter produkcji mebli możliwe są odchyłki od podanych wymiarów +/- 2 centymetry. Mniejsze różnice w wymiarach nie mogą stanowić podstaw do reklamacji.
  10. Ze względu na charakterystykę materiałów, z których produkowane są meble, możliwe są nieregularności i nierówności w konstrukcji. Nie mogą one stanowić podstaw do reklamacji.
  11. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawieraać oczekiwania Klienta co do sposobu zaspokojenia żądania reklamacyjnego.
  12. Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości w umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie cywilnym art. 556-581.
  13. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia na stronie Sklepu.
  2. Regulamin niniejszy jest udostępniony kupującym nieodpłatnie za pośrednictwem witryny Sklepu, w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
  3. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.).